Socialdemokraterna i Trollhättan söker politisk sekreterare

Som politisk sekreterare stödjer du de förtroendevalda inom sakpolitiska områden. I uppdraget ingår att både arbeta strategiskt och långsiktigt men även hantera dagsaktuella politiska ärenden. Du är en viktig resurs att utveckla den socialdemokratiska politiken i Trollhättan. Du kommer även att samarbeta med våra politiska samarbetspartier.

Vi söker dig som är självständig och nyfiken samt tar ansvar för att de sakpolitiska områdena utvecklas i enlighet med de förtroendevaldas inriktning och målsättning. Vi ser gärna att du har adekvat utbildning – gärna inom statsvetenskap, är analytisk och är en lagspelare. Du har vidare goda språkkunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet från politiskt och/eller fackligt arbete, samt inom kommunikation och media är meriterande.

Självklart delar du de socialdemokratiska värderingarna och har god kännedom om hur en politisk styrd verksamhet fungerar.

Anställningen är heltidsanställning på 100% fram till 2022-12-31, med ev. möjlighet till förlängning. Kollektivavtal finns och arbetstiden är oreglerad. Arbetsplatsen är i Trollhättans Stadshus och lönen är i enlighet med reglementet för arvoden och ersättningar till förtroendevalda i Trollhättan, 55% av Kommunstyrelsens ordförandes arvode.

Tycker du att uppdraget är spännande och intressant? Då kan du få veta mer om du tar kontakt med oss.

Sista ansökningsdag är 2021-08-08 och ansökningshandlingarna skickar du till:

Trollhättans Arbetarekommun

”Politisk sekreterare”

461 30 Trollhättan

Vill du veta mer är du välkommen att ringa Kommunstyrelsens ordförande Paul Åkerlund 070- 55 444 56 eller Kommunstyrelsens 1:e vice ordförande Monica Hanson 070-164 24 54.